glasyrmuffins :D

heeej<33
 
idag skulle jag baka glasyrmuffins med mina vänner ebba och mathilda, men jag hade lovat mej själv att inte äta något bakverk nu på ett tag, för jag va så onyttig i julas och så ska jag till tandläkaren nästa vecka också :S

men iallafall så sätter vi igång att baka och kommer till att sätta in muffinsarna i ugnen, och så sätter vi igång med att göra glasyren. (tänk nu på att muffinsarna ska stå i ugnen 30 min, för våra va extra stora). och vi gör en perfekt satts med glasyr och börjar göra små klickar med glasyr som vi ska lägga karamell färg i, men det va ju lagom lyckat, när vi kommer på att glasyren kommer ju stelna medans muffinsarna blir klara i ugnen, så vi har gjort tre klickar med olika färger och dessutom har vi hela bunken, så vi står och rör runt i i typ 25 minuter för att den inte ska stelna! men vi fick tyvärr slänga dom tre små klickarna ändå för dom hade blivit som trolldeg!! :S:S men vid det här laget har jag ju ändå ätit en del(?) glasyr, så jag äter ändå upp min muffins, när vi var klara med dom och hade glaserat dom och lagt på strössel (men jag åt faktist inte hela min muffins :D)! haha
















pusss<333

Kommentarer
Postat av: a'

haha trevligt med lite bak-äventyr :]

Ha en bra dag ! puss<3

2009-01-20 @ 15:26:15
URL: http://axii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0