v.9 - åre och brutna armar

heeej allihopa!

har inte skrivit på en vecka för att jag har varit i åre med släkt, familj och jonas kompis; det va mina kusiner sara (18 år), petra (16), mathilda (10), min moster åsa, hennes man olle, min familj annelie (mamma), anders (pappa), jonas (bror, 14), och jonas kompis jocke (14).

på söndagen 23/2 åkte vi. det tog ca 9 timmar med kisspauser och lunch. det va ganska tråkigt, men man överlevde :P

på måndagen höll jag och mathilda bara oss i de lättare området rödkullen och åkte snowboard hela dagen. på eftermiddagen kl 13.30 började vår första lektion på snowboardskolan. det gick ganska bra för att inte ha åkt på ett år, men jag e ju inte världsmästare om man säger så :P

på tisdagen så åkte jag skidor hela dagen fram tiss snowboardskolan. skidåkningen var skön men det gick inte riktigt lika bra med brädåkningen,,jag tog mej ner för backarna men det kanske inte var en skönsyn direkt ;)

onsdagen var helt okej, ganska dåligt väder, men inte uruselt. i snowboardgruppen dök en ny kille upp som hette linus..han va typ mkt bättre än alla andra :)

torsdagen va gansak vanlig fram tills skidskolan (snowboardskolan dåee), allt gick bra och vi åkte i lite svårare backar (röda närmare bestämmt), men när vi skulle ta en transportsträcka tibax till rödkullen från dom röda backarna så fick matilda inte så mkt fart, så vi andra åkte lite i förväg, men så ringer hon och e jättelessen för en kille har kört på henne och hon har jäääätteont i armen så hon får ta en skooter ner, och dom skickar vidare henne till sjukhuset, där hon får röntga sin arm,,det visar sej att hon har brutit armen, elr nästan iaf...den e liksom av förrutom en liten bit.. :o
alltså får hon stanna hemma på fredagen, men som tur i oturen (för båda två), så är hennes mamma åsa hemma och är sjuk, så dom kan ta hand om varandra.
men vi hade bestämmt att vi skulle gå in till åre by den dagen så jag, sara, jonas och jocke går iaf in, men det blev inget köp eftersom det inte finns så mkt kläder i åre.

på fredagen var det väldigt djup snö eftersom det snöat heela natten. det gick inte så bra för mej för mina skidor löstes ut i djupsnön hela tiden så jag ramlade och tillslut blev jag på dåligt humör. så jag åkte tillbaks till stugan och kollade på film med åsa och matilda. på eftermiddagen åkte jag iaf ut igen och det gick lite bättre :)

på lördagen så var det jääätte fint väder så det va väldigt härlig skidåkning. vi åkte upp på toppen som inte vart öppen nån annan dag (eller jo, lite på fredagseftermiddagen), och åkte där uppe en massa,,,på eftermiddagen så åkte vi än en gång upp på toppen och åkte en offpist- backe som heter ravinen. det går jättebra för alla men så efter ett tag så ramlar jocke i ett hål som han inte upptäckt. han har jätteont i armen så vi får be pappa åka ner och hämta nån som kan åka ner honom med skooter,,men det kommer en kille på skidor istället som hjälper honom, men sen får dom kalla på skooter iaf för jocke har så ont att han inte kan gå.så det blir att röntga för jocke också, ochh tro det eller ej, men jocke har ooocksåå brutit armen, så att den näästan är av!!

det e helt otroligt egentligen...


ska ladda upp lite bilder nu:
 
mitt och matildas rum


sara, petra, jonas och jockes rum


huset


huset igen (lite snett)


jag,,ful bild :P


bild på rödkullen (tagen från liftkön)


min snygga bräda :D


mina skidor


meeting point (mötningsplats) för snowboardskolan


1000-meters liften


naturbild


lite sne bild tagen från 1000-meters liften


skuggan är av mej och pappsen

Kommentarer
Postat av: Olviia

2009-03-02 @ 15:55:33
Postat av: Olivia

guud vilka fina bilder!!

2009-03-02 @ 15:56:08
Postat av: jenny

taack :D

2009-03-04 @ 20:31:47
URL: http://jexii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0